Volgens een persbericht heeft Your Pie eerder deze maand een opnieuw ontworpen menu uitgerold.
Het opnieuw ontworpen menu en de menuborden bevatten productafbeeldingen van hoge kwaliteit, bijgewerkte productnamen om het bestellen te vergemakkelijken en een afbeelding van een pizza-maattabel.
Het merk heeft een zeven-inch en 14-inch pizza toegevoegd. In plaats van de “combo” zullen nieuwe borden op het menubord de gasten vragen om “er een maaltijd van te maken”, en in de toekomst zal de update panini’s en chips uit het menu-aanbod van Your Pie verwijderen. Kinderen kunnen nu kiezen uit een pizza of pasta met twee toppings.
“Bij Your Pie streven we ernaar om alledaagse momenten beter te maken met pizza”, zegt Lisa Dimson, chief marketing officer bij Your Pie, in de release. “We hopen dat het nieuwe ontwerp van het menubord beter zal voldoen aan de behoeften van onze huidige gasten en tegelijkertijd nieuwe gasten zal aantrekken. Door ons merk verder te ontwikkelen, blijven we relevant in de hoofden van de consumenten en kunnen we onze gasten laten genieten van uw taart, op uw manier.”
Voorafgaand aan de officiële lancering werden geselecteerde Your Pie-markten uitgekozen om deel te nemen aan een testperiode van het nieuwe menu. Het doel van het project was om 3% omzet- en transactiegroei te realiseren, de winstgevendheid te verbeteren en terugkerende gastbezoeken aan te wakkeren.
“Onze franchisenemers de tools geven die ze nodig hebben om succesvolle restaurants te exploiteren en hun gemeenschappen te bedienen, staat voorop bij alles wat we doen, en het naar een hoger niveau tillen van ons menu maakt daar een groot deel van uit”, zei Ken Caldwell, vice-president ontwikkeling bij Your Pie in de laat los. “We kijken ernaar uit om te zien hoe het succes van onze testmarkten zich uitbreidt naar Your Pie-restaurants in het hele land, zodat onze franchisenemers 2023 met hun beste beentje voor kunnen zetten.”
Vergeleken met het voorgaande jaar hebben winkels die het nieuwe menu-ontwerp gebruikten meer maaltijden verkocht met meer dan 11.000 eenheden. Menutestmarkten kenden een stijging van 2,4% in genormaliseerde verkopen, een stijging van 2,2% in verkochte eenheden en een groei van 2% in transacties. Testwinkels presteerden beter dan niet-testwinkels door een stijging van 4,3% in genormaliseerde verkopen en een stijging van 4,1% in zowel verkochte eenheden als transacties aan te tonen.
Het merk is van plan het interieurontwerp van alle nieuwe winkels bij te werken en het nieuwe ontwerp van de eetzaal zal geleidelijk worden doorgevoerd in winkels die ervoor kiezen om te verbouwen.